Gyilkos fantáziájú tanúk A vihar kapujában című előadásban
A ragaszkodó közönség egy év alatt akár összehasonlító elemzést is végezhet A vihar kapujában című dráma előadása kapcsán. Ami már volt, de mégsem lett ugyanaz.
A japán novellák és az azonos című Kuroszava-film alapján készült Müller Péter-színművet az intenzív élményt nyújtó házi színpadon már tavaly felkínálta a Hevesi Sándor Színház. Ezúttal is Gergye Krisztián Harangozó Gyula-díjas koreográfus rendezte, de most a nagyszínpadot kellett bejátszania ugyanannak a színművészcsapatnak.
A színházi premiereket követő fehér asztalos találkozók fontos eleme, amikor a rendező is szól néhány szót az éppen látott darabról. Hasznos fogódzókkal látja el a nézőket, s a próbafolyamat kulisszái mögé is bevilágít. Ebben az esetben talán még jobban a javunkra vált Gergye Krisztián pár gondolata, hiszen a szürreális, szimbolikus, allegorikus elemekkel bőven operáló történet átadására ráfért a XXI. századi, magyar terepre is érvényes értelmezésbe való betekintés. A rendező azt reméli, az előadás segít bennünket abban, hogy megértsük mások igazságait, felismerjük mások hazugságait, s eközben a saját igazságaink-hazugságaink hálójában is eligazodjunk, amikor némi erőfeszítéssel motivációkra lelünk erre is, arra is...
A teljes cikk IDE kattintva elolvasható!
Arany Horváth Zsuzsa
2019. január 24.
Zalai Hírlap