Láncreakció (Szálinger Balázs Köztársaság című drámájáról)
Dráma, líra, epika. A három irodalmi műnem, amit – úgy tanultuk – álmunkból felkeltve is illik tudni, sőt, ha nem is fejvesztés, de bukás terhe mellett tudni kell. Líra, dráma, epika.
Dráma, líra, epika. A három irodalmi műnem, amit – úgy tanultuk – álmunkból felkeltve is illik tudni, sőt, ha nem is fejvesztés, de bukás terhe mellett tudni kell. Líra, dráma, epika.
Szálinger Caesar kalózkalandjáról írt darabjából nehéz kideríteni, mit is keres vagy talál a történelemben. A történet egyik rétege politikai tanmese, másik szerelmi horror.
Mindig szimpatikus, ha egy vidéki színház aktuális bemutatójának motivációjában fellelhető a helyi érdekeltség.
Még szerencse, hogy az emberiség története bizonyos szempontból annyira változatlan, hogy az ókor óta folyamatosan lehet a különféle államelméletekről vitatkozni. Platóntól, Machiavellin, Hobbes-on, és Hegelen át - hogy csak a legkiemelkedőbb neveket említsük - egészen a 20. századi "izmusokig" (majd azok összeomlása után főleg), újra és újra az a kérdés: milyen a jó állam, és melyik a tökéletes államforma.
A színpadi előfüggönyön, mielőtt felgördülne, rajzos előjáték fut, ami valójában az utójátékra utal: megszületik Brutus, akit Caesar majdnem leejt. Pedig fordítva lesz. De addig még sok minden történik.